A média tehetségei a VMG-ben: A mese születése

A 2015-2016-os tanévben a média tagozat 15 diákja a mese születését kutatta: magyar és cigány mesék nyomába indultak írók, rádiósok és filmesek. Szerkesztés, felvétel, vágás, fotózás, utazás, kérdések, válaszok. Tapasztalat, amit másokkal is szeretnénk megosztani.

VMG-füzetek: A mese születése


Le szeretne tölteni? Kattintson rám!

Hodász és a mesék:

 https://drive.google.com/open?id=0Bxrz3RhaRQSFU2U5b1ZfczdPUVU

A rádió hangjátéka a gyűjtött mesék alapján:

https://drive.google.com/open?id=0Bxrz3RhaRQSFakFGM3Fydm9VcUk

Hodász és a szegénység:

https://drive.google.com/open?id=0Bxrz3RhaRQSFaG1Hdjg2ZkVCdDQ

Peti bácsi meséje (hang):

https://drive.google.com/open?id=0Bxrz3RhaRQSFaWQzck1qRk55cW8

Adaptáció Peti bácsi meséjéből:

https://drive.google.com/open?id=0Bxrz3RhaRQSFZWdOX0N6YnhuRGs

Fotók a programról:

https://drive.google.com/open?id=0Bxrz3RhaRQSFbmNtR1dqRERqYlk

 

 

Biking for Children

2016. május 24-26. között iskolánkba látogatott Human David Rawarpoor, iráni származású, Hollandiában élő újságíró, a Biking for Children projekt alapítója. 30 perces foglalkozásán a diákoknak mesélt az életéről és eddigi tapasztalatairól, hangsúlyozva a szeretet, egymás elfogadásának és tiszteletének, illetve a környezet védelmének fontosságát. A foglalkozások után a fenti témákban rövid, angol nyelvű filmeket forgatott a diákokkal, melyek az alábbi

kattintva tekinthetőek meg.

 

Szülői prospektus a „Média a közösség szolgálatában” című programhoz

Kedves Szülők!

A Nemzeti Tehetség Program támogatásával olyan fejlesztést valósíthatunk meg, amilyenre eddig nem volt lehetőség. E fejlesztések nem csupán az eszközpark bővítését jelentik: a tagozat pedagógusai és diákjai rendkívül sokat tanulhatnak a programok által.  E kis prospektust azért készítettük, hogy lássák: mi történik a tagozaton a következő időszakban.

Tájékoztató füzet a „Média a közösség szolgálatában” című programhoz

Tájékoztató füzet a „Média a közösség szolgálatában” című programhoz

A budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium „Média a közösség szolgálatában” című programsorozattal zárta a média tagozat és a Minőségi Média Műhely tanévét. A középiskolák között egyre népszerűbb intézmény az év során azoknak az elhivatott diákoknak szervezett workshopokat, akik a vizuális kultúra világában kívánják tehetségüket kibontakoztatni.

A program során szerzett tapasztalatainkat egy kis kiadványban foglaltuk össze.

Pixelek - vizualitás és tehetség a VMG-ben

Pixelek - vizualitás és tehetség a VMG-ben

Beszámoló a médiatagozat egyéni fejlesztő programjáról

A budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium médiatagozata 30 órás egyéni fejlesztő programot valósított meg öt tehetséges diák bevonásával a 2014-2015-ös tanévben.

A gimnázium médiatagozata hosszú utat tett meg az elmúlt években. A fejlődés alapja pedig nem más volt, mint az iskolánkba érkező tehetséges diákok munkája. Sok elszánt és rendkívül lelkes VMG-s médiás tanul ma már a gimnázium falai között. Épp emiatt született meg a gondolat, hogy a Vörösmarty Alapítvány segítségével adjunk több lehetőséget a legtehetségesebbeknek. Ebben partnerünk volt a Nemzeti Tehetség Program a szükséges források biztosításával.

A vizuális fejlesztés egyéni projektmunkák segítségével történt egy segítő pedagógussal. Diákjaink a mentortanárral közösen tervezték meg, kezdtek bele a megvalósításba, és zárták is le a filmjeiket. Ugyanakkor a munka jelentős részét önállóan végezték. A folyamatot a projektek bemutatója zárta: az elkészült mozgóképi anyagokat egy projektnap keretében mutathatták be a tanév végén. 

A filmek megtekinthetőek itt a honlapon is.

Pixelek

 

Gravitáció:

 

Nihil:

 

A nyomás:

 

Álmatlanság:

 

Szék:

http://indavideo.hu/video/szek_6

 

 

 

 

Közösség és média – média napok a Vörösmartyban

Közösség és média – média napok a Vörösmartyban

A budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium „Média a közösség szolgálatában” című programsorozattal zárta a média tagozat és a Minőségi Média Műhely tanévét. A középiskolák között egyre népszerűbb intézmény az év során azoknak az elhivatott diákoknak szervezett workshopokat, akik a vizuális kultúra világában kívánják tehetségüket kibontakoztatni.

Az első program egy három témanapból álló sorozat volt. A Minőségi Média Műhely tagjai egy minitáborban pillanthattak bele Nógrádszakál életébe. A helyszínen több mozgóképi anyagot is forgattak a stábok, és sor került az anyagok szerkesztésére-vágására is.

A második program egy versenynap volt a valóság átalakításáról. A csoport tagjai ismét stábokká álltak össze, és a perspektíváról, formákról, a mozgókép változtatható sebességéről szereztek tapasztalatokat.

A harmadik program a Fény évéhez kapcsolódott. A kép (így a mozgókép) alapja a fény, ami számtalan izgalmas játékra ad lehetőséget. Ezen a témanapon fotótechnikai műhelymunkák és vizuális trükkök várták a diákokat.

A Minőségi Média Műhely tagjai a műhelyekben elkészített kreatív alkotásaikat, mozgóképi anyagaikat egy projektnap keretében mutatták be. 

 

Média a közösség szolgálatában

 

Játék a fénnyel:

 

Játék az idővel:

 

Játék gyerekekkel:

 

Pixelek Módszertani beszámoló a médiatagozat programjáról

Pixelek

Módszertani beszámoló a médiatagozat programjáról

A budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium médiatagozata 30 órás egyéni fejlesztő programot valósított meg öt tehetséges diák bevonásával a 2014-2015-ös tanévben. Ebben partnerünk volt a Nemzeti Tehetség Program a szükséges források biztosításával.

Hogy mire elég harminc óra? Öt személyre, öt előrelépésre, öt izgalmas kisfilmre. Ám mindenekelőtt öt gondos előkészítésre. Diákjaink a mentortanárral közösen tervezték meg saját egyéni projektjeiket. 45 perc azért kevés, egy kisfilm forgatásához hosszabb, alaposabb előkészítés, tervezés szükséges. Ebben nagy segítséget nyújtott a tagozat többi diákja, sokan véleményezték a terveket. A forgatás is részben önálló munka volt. Tehetséges médiásaink kellően érettek és tapasztaltak voltak már ahhoz, hogy ez megvalósuljon.

Fontos része volt még a folyamatnak az elkészült anyagok értékelése. Mindenki reflektált arra a folyamatra, amin végigment. Ezt követően egy-egy órában minden diák foglalkozott a kommunikációval is. Különösen azzal, hogy a diákrendezők mit és hogyan kommunikálnak a filmjeikkel, illetve egy-egy apró változtatás milyen következménnyel járhat a mozgóképek esetén. A folyamatot a projektek bemutatója zárta: az elkészült mozgóképi anyagokat egy projektnap keretében mutathatták be a tanév végén. 

A megvalósult program nem csupán az öt diák számára volt hasznos. Reményeink szerint a tapasztalatokból a médiatagozat valamennyi diákja profitálhat a következő tanévben.

 

Pixelek

 

Gravitáció:

 

Nihil:

 

A nyomás:

 

Álmatlanság:

 

Szék:

http://indavideo.hu/video/szek_6